• 28 APRIL 2019 •

een gedichtje voor mij... gemaakt door een cursiste

Gedichtje
Lieve iRene,
Ik wil zo graag wat terug doen voor je inspanningen voor al die matjesliggers op het zoldertje, en je laten weten dát de Feldenkrais werkt, omdat jij het doet zoals Mosje het bedoeld heeft. Aan ons het volhouden...
Naar de zolder van deze allemansvriendin
               is het pad nooit te ver
       haar warme welkomst-woorden
      sluiten regen en donkerte buiten
        hang je de kou aan de kapstok
     veeg je de moeheid van je voeten
  en voor het spiegeltje van genegenheid
       kam je je, je zorgen uit het haar

Kijk, daarom doe ik het, dat lesgeven. Op mijn eigen manier.
En ik zie de invloed van mijn lessen.
Het gaat verder dan alleen een nek die prettiger draait. Of een paar heupen die wat losser worden.
Het is iets dat de hele mèns aangaat.

En in grote dankbaarheid citeer ik nog maar eens de woorden van "the good old man", die het zo duidelijk aan ons
heeft nagelaten:
"What I’m after isn’t flexible bodies,
but flexible brains.

What I’m after is to restore each person to their
human dignity”.