Privacyverklaring
De nieuwe wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) 
vereist een privacyverklaring.
In simpele bewoordingen luidt die als volgt:


Er worden, wanneer je interesse toont voor en/of meedoet met een van de lessen, een paar gegevens van je genoteerd: naam, adres, geboortedatum, telefoonnummer en e-mailadres. Ik bewaar die in een daartoe bestemd opbergsysteem. Op schrift. Netjes opgeborgen en door niemand anders bekeken.
Het doel is met je in contact te kunnen komen waar dat nodig is. Je op de hoogte te kunnen houden van nieuwe cursussen, je plotselinge lesuitval melden, je een tip over wat het internet aan moois biedt doorgeven…  En wat dies meer zij.

Hetzelfde geldt voor de gegevens die ik noteer wanneer je tijdens het volgen van een individuele les me een en ander meedeelt. Me meldt wat je hulpvraag is en waar op dat gegeven moment de knelpunten zitten in je bewegingsproblematiek.
Allemaal ten behoeve van een betere continuatie van het vervolg van je proces hier.
Ook ten aanzien van deze gegevens kun je ervan uitgaan dat die aantekeningen alleen maar voor mijn ogen bestemd zijn. Ze worden nooit met anderen gedeeld dan wel besproken.

Ik bewaar alles wat geldzaken betreft zolang als nodig. Bankafschriften kunnen door mijn accountant worden ingezien. Tot in lengte van jaren. Notities over betaald lesgeld staan in mijn lesboeken; niemand behalve ik is daarin geïnteresseerd.
Mocht ik om wat voor reden ook niet meer in staat zijn zelf alle hierboven genoemde privacygevoelige gegevens te vernietigen, dan zijn daarover duidelijke afspraken gemaakt. 

’n Mooi samenspel tussen jou en mij berust op vertrouwen èn op het sluiten van goede overeenkomsten. Desgewenst kun je inzage krijgen in wat ik noteerde.
En je gegevens kunnen te allen tijde op jouw verzoek worden verwijderd.
Dat geldt ook voor foto’s op mijn website waarvan je ooit zei er geen bezwaar tegen te hebben. Van activiteiten hier of ergens anders in het land. Vind je nu tòch dat je liever die ziet verdwijnen, stuur me dan ook een berichtje.

Mijn bedoeling is hier in mijn lesruimte die sfeer van ontvankelijkheid te bemoedigen die je in staat stelt met behulp van de Feldenkrais-methode voor bewegingsonderricht meer over jezelf te weten te komen. Meer ontdekkingen te doen en je tot een mens te ontwikkelen waar je zelf blij van wordt. Dit alles met ook van jouw kant het in acht nemen van de regels van integriteit naar elkaar en naar mij toe.

Door deel te nemen aan mijn lessen, stem je in met bovenstaande privacy-verklaring.