Prettiger paardrijden?


uit respect voor jezelf — en respect voor het dier
Aanbevolen door o.a. Centered Riding Opleiding.
Alleen voor de rijder; het paard blijft thuis

Vraag je eens af:
• heb ik een blij paard?
• gebeurt er precies wat ik wil?
• betekent paardrijden inspanning of ontspanning voor me?
 • wat is voor mij de correcte zit?
    • waar bevindt mijn bekken zich dan en hoe beweegt het?
       • voel ik mijn zitknobbels ook werkelijk?
           • welke relatie hebben mijn bekken en mijn hoofd?
           • en mijn bekken, mijn voeten en de beugels?
         • gaat mijn hoofd buiten mijn lichaam, als ik een bocht rijd?
       • of doe ik dan wat met mijn ribben?
   • welke invloed oefent mijn dominante hand uit op de
      bewegingsmogelijkheden van mijn paard?
• hoe ga ik om met de gewoontes die mijn paard heeft
   ontwikkeld?
• wanneer die mijn afwijkingen versterken, hoe reageer ik daarop?
• denk ik te weten hoe ik mezelf organiseer?
       • wéten is iets anders dan: gewaar zijn, voelen.
       • kan ik leren me bewust te worden van mijn eigen bewegings-patronen?
       • zodat het dier “opeens” mijn bedoelingen beter begrijpt . . . en ons rijden zoveel harmonischer
          en plezieriger wordt?

Veranderingen
Neem de tijd om veranderingen de kans te geven. Meestal gaat dat ongemerkt.
Leer eerst jezelf kennen. Je paard zal dat ook waarderen, het is niet langer verantwoordelijk voor de kwaliteit van het rijden.
De samenwerking zal toenemen als jij meer inzicht hebt in jouw eigen functioneren.
Allebei blij dus!

Prettiger functioneren
De praktijk leert dat iedereen meteen inschrijft voor een volgend blok. Alle lessen zullen je rijden beïnvloeden, het contact met je paard vergroten, je eigen 'zelf' doen kennen en groot plezier opleveren. Jij krijgt letterlijk en figuurlijk beter de teugels in handen en de waarneming van alles dat je prettiger doet functioneren. Met of zonder paard. Op haar rug, lopend ernaast, in het midden van de 'bak'. Waar en hoe dan ook.

Info Prettiger Paardrijden series:
We werken in blokken van acht lessen, ééns in de veertien dagen op maandag een les van vijf kwartier. Kijk hieronder bij Actuele cursussen voor de data van de cursus van je keuze.

Prijs en Betaalwijze
De prijs blijft €120 voor een serie van acht lessen.
Inschrijven voor een nieuw blok betekent dat je van tevoren €25 aanbetaalt. Dat breng ik in mindering op de rest die ik bij de eerste nieuwe les graag wil ontvangen. Cash betalen op de eerste avond of ruim voor aanvang op mijn bank.
Lees hfst. Betaling lesgeld en hoe zijn de afspraken er op na. Daar vind je alles.
Korting op de eerste individuele les, binnen drie maanden na het einde van de cursus.
Ik hoor het graag. En ook met verhalen ben je welkom.

Proefles
Een proefles hoort erbij; dan kun je eerst een keertje jezelf op de mat op dit zolderkamertje ervaren. En daarna beslissen.
• Een proefles van een uurtje tijdens een reguliere les, kost je het normale lesgeld: €10
• Een proefles van 5 kwartier in een PP-les kost je wat de anderen ook betalen: €15

Inschrijven
Er bestaat nu al de mogelijkheid in te tekenen.
Er is beperkt plaats voor wie in wil stromen. Een keertje meedraaien om uit te proberen of het je bevalt, kan een goed idee zijn wanneer je ‘punten’ nodig hebt voor een opleiding die je doet. Wel eerst je plaatsje bespreken alsjeblieft.
Proefles-tarief: 10 euro voor een reguliere les, 15 euro voor een PP-les.
Zoek maar contact en vraag anderen hoe ze het hier vinden. Waarom ze steeds weer terugkomen.
Helaas kan je paard niet praten, maar ie vertelt je wel hoe ànders hij jou ervaart.
Het opstarten van een groep overdag behoort tot de mogelijkheden.

Een keertje verhinderd?
Dan kun je wellicht inhalen tijdens een les van de andere maandaggroep. Maak dan meteen een afspraak met me. Of doe een keertje met een reguliere les-groep mee. Zie: hfst. Lessenoverzicht voor dagen van de reguliere lessen.
Lessen waarvoor je geen inhaal-afspraak hebt gemaakt, binnen een maand na datum, vervallen.

Ervaringen van cursisten en napraten over de lessen
• Benieuwd naar ervaringen van andere ruiters met Feldenkrais? klik hier 
Klik hier voor de evaluatie van de Prettiger Paardrijden cursussen van zomaar een seizoen








Prettiger Paardrijden op zaterdag
Woon je ver weg, maar kun je wel op zaterdag, dan is het volgende mogelijk een optie... klik hier om verder te lezen

Het Paard
Het paard moet tot de kribbe komen.
Dat betekent dat wie belang heeft bij een zaak, er zelf op uit moet gaan.





.









Djinny met haar paard Jade





























_